22 Ekim 2011 Cumartesi

Hamilelikte emzirmek

Her iki bebeğime de ilk 6 ay boyunca sadece anne sütü verdim. İlk kızım Melisa 15 ay boyunca emdi. 2 yaşına kadar devam edemedim. Çünkü Melisa 9 aylıkken ikinci kez hamile kaldım. Tek düşündüğüm emzirmemin zor olacağı hatta kesmem gerekeceğiydi. Biraz araştırınca bunun yapılabileceğini öğrendim. Jinekoloğumda bunun zor olduğunu ancak imkansız olmadığını söyledi. Böylece hem kendimi, hem kızımı, hem de karnımdaki bebeğimi beslemeye başladım. Ancak bunu son güne kadar sürdüremedim tabiiki. Yapanlar varmış. Hatta süt son güne kadar geliyor, yeni bebekle birlikte doğum sonrasında hormonlar değiştiği için yeni bebeğe uygun hale geliyormuş. Acaba ilk kızımı da yeni bebekle birlikte emzirmeye devam edebilir miyim diye düşünürken bunu doktorumuz tavsiye etmedi. Çünkü ay ay bebeğe göre sütün formülü değişir dedi. 6. hamilelik ayımda dişlerimde aşınmaları farkedince emzirmenin bitmesi gerektiğini düşündüm, yeni kızımda da dişlerime ihtiyacım vardı ;)

Gerekli beslenme yapıldıktan sonra hamilelikte de emzirme devam edebilir. 6 aylık hamileyken emzirmeyi kestim. İkinci bebeğim Açelya şu an 17 aylık ve halen emiyor. 2 yaşına belki daha sonraya kadar devam edecek diye umuyorum :)