21 Ocak 2016 Perşembe

Bentonit killi yenebilir diş macunu ile diş çürüklerinin tedavisi

Yeşilimsi Bentonit killi yenebilir diş macunu

Hayatımıza havadan, sudan, gıdadan, temizlik malzemelerinden ve evdeki eşyalardan olmak üzere günde 3000’den fazla toksik kimyasala maruz kalıyoruz. Yeni doğan bir bebeğin göbek kordonu kanında Dr. Mercola ve Scientific American’a göre 200’den fazla kimyasal bulunuyor. Hayatımızda bunları eleyebilmek için yapabileceğimiz bazı şeyler var:




1)      Toksinlerin dışarıdan vücudumuza girişini önlemek. Bunun için doğal, hormonsuz ve ilaçsız gıdalarla beslenmeye çalışmalıyız. Evdeki temizlik malzemelerini doğaya dost ekolojik ürünlerden seçmeliyiz. Evde deterjan yapımını bu blogumda anlatmıştım.
2)      Gıdalar ve yardımcı maddelerle içimizdeki toksinleri arındırmak. Bunun için su yosunları, meyveler, çekirdekleri ve bentonit kili çok etkili.
A’dan Z’ye Bentonit kili yazımda kalsiyum bentonit kilinin bize sayısız hastalıkta şifa verdiğini, bunu nasıl yapabildiğini ve tarihteki kullanımlarını anlatmıştım. Bunlardan biri de ağız, diş ve diş eti sağlığı. 30 yaşıma kadar dişlerimde hiç bir çürük bile yokken 3 tane hamilelik, 4.5 sene boyunca emzirme sonucu dişlerimde çürükler oluştu. Tabii ne kadar yeterli beslendiğimi düşünsem, doğal yesem takviyeler de aldıysam durum böyle olunca literatörde bu konuda ne var ne yok hepsini gözden geçirmeye başladım.
Yaklaşık 6 sene önce Rami Nagel’in “Diş Çürüklerini Tedavi Et” (Cure Tooth Decay) adlı kitabına denk geldim. Kitapta dişlerin çürümesine sebep olarak şöyle diyor. 

"Yüksek şeker, beyaz un vb işlenmiş gıdaları tüketince, bunlar kandaki mineral dengesin bozuyor. Gerekli dengeyi sağlamak için kemiklerden ve dişlerden minerallerin çekiliyor. Böylece kemikler daha kırılgan, dişler de ağızdaki bakterilerin asidine daha dayanıksız kalıyor."


Dişlerimi doğal yolla tedavi etmek için uyguladığım yöntemler kısaca şöyle oldu:


1)      Klasik florürlü diş macunumu attım. Bir geçmiş yazımda diş macunlarındaki zararlı maddelerden bahsetmiştim. Florür’ün diş macunlarına katılma amacı kemik dokusuna girip onu sertleştirmesi böylece sağlamlaştırdığının düşünülmesi. Ancak içme suyuna karışmış halde ve diş macunlarından alınan Florür, Kalsiyumun yerine dişlere yerleşiyor ve floridosis (fluorosis) denen sarımsı, beyazımsı diş lekeleri oluşturuyor. Ancak gerçekte dişler sertleşince Florürle daha kırılgan oluyorlar. Halbuki çiğneme basıncına dayanan esnek bir yapıda olmaları gerekli. Dişlere gerçekte gerekli olan mineral Kalsiyum. Kalsiyumun alınabilmesi için Magnezyum, Fosfor, D3-Vitamini ve K2 vitamini ile de desteklenmesi gerekiyor.
2)      Sabah kalkınca su içmeden önce ve yatmadan önce 1 tatlı kaşığı hindistancevizi yağı ile 15dk yağ çekme (oil pulling) yani ağızda çalkalama yapıyorum.
3)      Yemeklerden hemen sonra ağzımı suyla çalkalıyorum. Bunun için karbonatlı ve deniz tuzlu bir suyla da çalkalamak faydalı. Yemeklerin asidi hemen fırçalayınca dişleri aşındıracağı için, yemekten hemen sonra değil 30dakika sonra dişlerimi fırçalıyorum.
4)      Ev yapımı bentonit killi diş macunumla fırçaladıktan sonra dişlerimin hassas yerlerine tekrar bentonit kilini sürüp öyle yatıyorum. Bentonit kili içinde bulunan doğal Kalsiyum dişlerime mineral sağlıyor.
5)      Beslenmemde kötü şeker olan beyaz şekeri zaten 5 senedir tüketmiyorum. Yine fazla tatlı olan üzüm, portakal, mandalina, elma gibi meyveleri çok çok az tüketiyorum. Meyve olarak daha çok eşkimsi kivi ve böğürtlen, dut gibi antioksidan seviyesi yüksek meyveleri tercih ediyorum. Canım çekerse bal, pekmez, meyve gibi iyi şekerler tercihim.
6)      Sağlıksız margarin, ayçiçek gibi kızartma yağlarını kullanmıyorum. Sağlıklı yağlardan zeytinyağı, köy tereyağı ve hindistancevizi yağı yanısıra çörek otutohumu yağı, balık yağı kullanıyoruz.
7)      Artık toprak ne kadar organik yetiştirilse de 1. Dünya Savaşı’ndan sonra mono tarım yani tek tip tarım ve Monsanto’nun Roundup ilacı gibi aşırı kimyasal ilaç, pestisit, herbisit ve mantar ilacı tüketimi sonucunda toprak mineral açıdan fakirleşti. Bu açığı doğal yiyecekler kapatmak mümkün değil deniyor. O yüzden az miktarında yüksek oranda mineral, aminoasit ve vitamin barındıran spirulina, chlorella ve süper mavi yeşil su yosunu, chia tohumu, maca tozu gibi süper yiyecekleri tüketiyoruz.

Merakla beklediğiniz büyük kızımın da severek fırçaladığı hatta her seferinde yediği diş macunu tarifini şimdi yazıyorum J İlk başlarda sadece hindistancevizi yağı, karbonat, deniz tuzu ve esansiyel yağlar ile yaptığım diş macununa artık bentonit kili de katıyorum. Bu tarife çok benzer bentonit killi ev yapımı bir diş macununu yurt dışında yaşayan bir arkadaşım çocuğunun diş hassasiyetinde başarıyla kullandı. 
Aşağıdaki tarife göre yaptığım bentonit killi diş macunu

Bentonit killi diş macunu

4 yemek kaşığı bentonit kili (toz ise aynı miktarda su ile ilk olarak sulandırın, karışmış satılanlar daha yüzey aktifler)
2 yemek kaşığı hindistancevizi yağı
3 yemek kaşığı Ca-Mg tozu (opsiyonel, dişlere ekstra mineral)
1 yemek kaşığı xylitol (opsiyonel, ya da tatlandırmak için toz stevia)
1 yemek kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı toz tarçın
1 tatlı kaşığı toz karanfil
4-5 damla veya üstü tercih ettiğiniz esansiyel yağ (tarçın, portakal, çay ağacı, okaliptüs, nane vb.)

Hazırlanışı
İlk önce toz maddeleri karıştırın. Sonra yağları ve üstüne bentonit kilini ilave ederek iyice karıştırın. Bentonit kilini alırken ve karıştırırken sadece cam, plastik ve tahta kullanın. Metal iyonlarını çekip etkisi azalacağı için metale değmemesi gerekiyor. Karıştırdıktan sonra minik bir cam kavanozlara koyun. Diş fırçasının tamamına sürülecek kadar macun alıp dişlerinizi hafifçe fırçalayın. Bu tarifle 3 adet 30ml cam kavanoza yetecek kadar macun hazırlanıyor.


Dikkat edilecek noktalar
*Okaliptüs yağını ağır olduğu için 5 yaş altı çocuklarda ben kullanmıyorum. Macunda portakal yağı ve tarçın seviyorlar.
*Esansiyel yağlarınızın organik olmasına dikkat edin. Mümkünse soğuk sıkım olanları alın. Daha pahallı ama ucuz benzerleri gibi diğer yağlarla seyreltilmiş olmuyorlar. Konu çocukta kullanım olunca mutlaka organik yağ alıyorum.
*Sadece bentonit kili ve esansiyel yağları bile karıştırarak diş macunu olarak kullanabilirsiniz.
*Xylitol’ü ben şu siteden sipariş verdim. Xylitol diş çürüklerini önlediği düşünülen, ağaçtan elde edilmiş bir alkol şekeri. Ayrıca beyaz şeker yerine yiyecek ve içeceklerde de kullanımı mevcut.
*Toz tarçın ve karbonat diş macununu koyu renk yapıyor. Diş fırçasının dibinde fırçalama sonrasında biraz kalıyor. Beyaz macundan sonra bu rengi garipseyebilirsiniz. Dilerseniz koyu olmaması için sadece karanfil ve tarçın esansiyel yağını ekleyebilirsiniz.
*Diş macunu çocuğunuz için fazla yoğun olursa biraz daha sulandırılmış hazır bentonit kili ekleyin. 

Benim ağız tadıma göre eklediğim 10 damladan fazla esansiyel yağ kızıma yoğun gelince tekrar bentonit kili ile seyrelttiğim diş macunumuz

*Bentonit kili diş macunu ile dişlerinizi kuvvet uygulamadan, hafifçe fırçalayın. Bentonit kili ağzınızdaki kötü bakterileri ve toksinleri emerken, dişlerinizi de beyazlatıcı etki gösterecek.
*Bentonit kilimi Medikil’den su ile karıştırılmış halde hazır alıyorum. Öncesinde yurt dışından toz olarak ısmarlamıştım. Su ile karıştırırken topaklandığı için hazırlaması biraz zahmetli oluyor. Medikil’deki ürünlerin hepsi kullanım şekline göre farklı yoğunluklarda hazırlanmış. Diş macunu için ben Lokal Peloterapi ürününü kullandım.

Eğer bu tarifi beğendiniz, piyasadaki diş macunlarından vazgeçmek istiyor, daha doğal zararsız bir diş macunu arıyorsanız veeeeee bu tarifi hazırlamaya vaktiniz yoksa Medikil piyasada gördüğüm en sade ve güzel dişmacununu üretiyor. Rengi merak edenler için açık krem tonunda. Ben de aldım denedim çok beğendim. Bitince de elimdeki diğer bentonit killerinden kendi bentonit killi diş macunumu hemen yaptım :)

Medikil bentonit killi doğal diş macunu

Önemli not: Medikil tüm ürünlerinde doğal anneyim takipçilerine 50 TL üstüne yüzde 10 indirim yapmaya söz verdi :) :) :) Ben siparişimi www.medikil.com.tr sitesinden verdim. Burada Medikil ürünlerini ihtiyacınıza göre bilgilerini okuyup seçebilir, sonra info@medikil.com.tr  ya da 0850 520 00 55 nolu telefondan sipariş verebilirsiniz. İndirim almak için telefonla sipariş verirken doğal anneden duydum demeniz ve ismimi vermeniz yeterli.
********************************
***************************
Bana ulaşabileceğiniz linkler:

www.BasakPirtini.com

Doğal Annelik ile ilgili:
Doğal Anneyim Blogu: http://dogalanneyim.blogspot.com.tr
Milliyet Blog: http://blog.milliyet.com.tr/bashico
Facebook Doğal Anneyim Sayfası: www.facebook.com/dogalanneyim
Facebook Doğal Anneyim Grubu: www.facebook.com/groups/dogalanneyim
Instagram: www.instagram.com/dogalanneyim
Twitter: www.twitter.com/dogalanneyim
Youtube Başak Pirtini Kanalı: www.youtube.com/channel/UCRoKVtaVHmA48DsvW6Iid_A
Bilgi için e-posta: dogalanneyim@gmail.com

Enerjik Su ile ilgili:
Enerjik Su websitesi: http://enerjiksu.blogspot.com.tr
Facebook Enerjik Su Sayfası: https://www.facebook.com/enerjiksu/
Bilgi için e-posta: enerjiksu@gmail.com

Doğal yöntemlerle hayvan bakımı ile ilgili:
Bashico Blogu: http://bashico.blogspot.com.tr
Köpekler ve İnsanları Blogu: http://kopeklerveinsanlari.com
Facebook Hayvanlardan Mesajlar Sayfası: https://www.facebook.com/hayvanlardanmesajlar/
Instagram'da Hayvanlardan Mesajlar: www.instagram.com/hayvanlardanmesajlar

Başak Pirtini'den e-posta ile haber almak için e-bültene üyelik: 
http://eepurl.com/TeYdX

11 yorum:

  1. Tarif için bentonit kilini nerden temin edebiliriz? İnternet üzerinden satın alabileceğimiz güvenilir siteler var mı

    YanıtlaSil
  2. Ben kilimi www.Medikil.com.tr sitesinden aliyorum. Bana istediginde kilin safifina ve etkinligine dair belgelerini de gonderdiler. Blogda anlattigim lokal peloterapi urunu ile macun yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Diş macunu ciddi sorundu benim için. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler. Hamileyken hangi nemlendirici ve çatlak kremlerini kullandınız? Bunlar için doğal çözümleriniz var mı?

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Başak kedilerin dişlerini de bununla fırçalamak toksik olur mu onlar için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esra hanim, kedilerde sadece bentoniti icme sularina katmak iyi olacaktir. Sonucta agiz ici temizligine ve barsak parazitlerine karsi calisir. Diger maddeler ozellikle esansiyel yaglar zehirleyebilir. Alirken hayvanlar icin istersiniz.

      Sil
  6. Merhaba Basak hanim. Oncelikle paylasimlariniz icin tesekkur ederim. Bizlere ilham verdiginizi soylemek yanlis olmaz sanirim. Benim merak ettigim su; acaba bu macunlarin saklama kosullari ve raf omru nedir acaba? Oda sicakliginda muhafaza edilebilir mi? Yardimci olursaniz mutesekkir olurum. Hayirli gunler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet bey,
      Biraz ilham verebiliyorsam ne mutlu bana :) macun icerigi zaten antibakteriyel ozellikte. Bozulma olmaz ama konulan yaglarin dayanma muddeti kadar taze kalir. Yine bozulmaz ama daha az etkili olur. Bentonit ise hic bozulmaz. Acik birakilirsa sadece kuruyabilir. O da tekrar islatilinca duzelir.

      Sil
  7. başak hanım merhaba.nasılsınız.
    spirulina, chlorella ve süper mavi yeşil su yosunu, chia tohumu, maca tozu gibi süper yiyecekleri tüketiyoruz.
    bu yiyecekleri alabileceğimiz güvenilir bir yer tavsiye edebilir misiniz.
    bi bakayım dedim çok çok pahalılar ve küçük küçük miktarlarda satılıyorlar.uzun süre yetecek ve fiyatı biraz uygun olabilecek bir yer tavsiyeniz olur mu acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Handan hanım, bunları ben de belli aralıklarla alıyorum. Düzenli tüketmeyi önermiyorum. Bedene aralar vererek tüketebilirsiniz. Nerelerden alınır ben genelde yosunları yurt dışından gelenlere ısmalıyorum. Mavi yeşil su yosunu buradan alıyorum: https://www.teamnewearth.com/2193514/Home
      Chia artık marketlerde de satılıyor.
      Diğer su yosunlarını almak için en güvenli yer kirliliklerini kendi labında test eden naturalnews sitesi: https://store.naturalnews.com/
      Bu bakımdan hastalık anında ve genelde kışın tüketiyoruz bağışıklık güçlendirici olarak. Diğer zamanlarda bol meyve ve sebze yiyoruz.
      sevgiler.

      Sil