29 Ocak 2016 Cuma

Domuz gribi ve ateşli hastalıklara karşı bağışıklık güçlendiren 15 takviye


Kışınız nasıl geçiyor? Biz şimdiye kadar 2 kere hasta olduk. Eee kızların okuldaki ikinci senesi. Geçen seneye kadar ev okulu yapmıştık. Bir de ufak bebeğimiz aramıza katılınca eve ablalardan gelen hastalıklar bu kış beni biraz zorladı. Ancak çok şükür ki son 8 senedir antibiyotik kullanmadan hastalıklarımızı atlatıyoruz.
Hastalıklar vücudumuzun bize dengesinin bozulduğunu anlatma yolu. Tekrar dengeye gelmek için kendimize doğal takviyeler yapmak ve vücudu desteklemek en sağlıklı yol. Düşünülenin aksine ateşi ilaçlarla düşürmemek lazım ki ateşi ortaya çıkaran ve mikropları yakmaya çalışan bağışıklık sisteminin çalışmasına müdahale etmeyelim. 40-41 derece yüksek ateş tecrübelerimi bu blogumda detaylı anlatmıştım. Genel olarak bilgilenmek için Hastalanmayan çocuk nasıl yetiştirilir?  bloguma bakabilirsiniz. 

Hangi bağışıklık kuvvetlendirici uygulamaları yapıyorum burada sizinle paylaşmak istiyorum. Bazen ihtiyaca göre birden fazlasını, bazen tek tek tüketiyoruz. Bu destekleri uygularken okul günleri genelde verip hafta sonunda mola veriyoruz, ya da hafta içi içmediklerimiz hafta sonuna dönüşümlü oluyor. Bu listeye kefir ve yoğurdu koymadım, çünkü ateş ve ağır hastalıklı günler geçtikten sonra barsaklarda kaybolan faydalı bakterileri geri kazamnak için tüketmeye başlıyoruz.


Bu takviyeleri uygularken en önemli olan yüksek moral, kahkaha ve gülümsemeyi sakın ihmal etmeyin :)

Limon: Her gün yetişkinlere 1 limon, çocuklara yarım limon suyu sıkıp kahvaltıda sek ya da portakal suyu ile birlikte içiriyorum.

Sarımsak: Öksürük, nezle, grip ve ateşli tüm hastalıklarda enfeksiyonu gidermek için sarımsağı ezip, sonra bıçakla iyice ufaltıp suyla yutturuyorum. Üzerine bal dökerek yutmak ya da suyun içine ekleyerek yutturmak da mümkün. Sarımsak ve soğan en kuvvetli antibiyotiklerimiz.

Ateş düşürücü soğan-sarımsak-zencefilli bitki çayı: Bir soğan, bir kaç diş sarımsak ve yarım santim kalınlığında zencefili 1 lt suda 10dk kaynatıyorum. Üstüne ıhlamur ve meyankökü demliyorum. Meyan kökü ateş düşürüyor ve tatlandırıyor. İçine elma kabuğu, ilaçsız nar, mandalina ya da limon kabuğu c-vitamini olarak konabilir. Öksürük varsa kekik koyuyorum. Ancak tansiyon varsa meyan kökü ve kekiğe dikkat edilmeli. Kızlarım gün boyunca 2-3 kere iciyorlar. Evdeki herkes içiyor. En son grip olan 82 yaşındaki ananeme de sarımsak ve soğanla yaptık ateşinde çok etkili oldu.


Çörek otu tohumu yağı: Hastalık mevsiminde günlük olarak bağışıklığı kuvvetlendirmek için tüketiyoruz. Mira’nın yağlarından sipariş ediyorum bize taze sıkıp gönderiyor. Çörek otu tohumu yağını nerolinn’den de alabilirsiniz. Bazı aktarlarda organik soğuk sıkım çörek otu tohumu yağı bulunuyor ancak alırken taze olmasına dikkat edin.

Hindistancevizi yağı: Her gün ekmek üstüne tereyağı ile ya da kendi başına bal veya tahin pekmezle birlikte yiyoruz. Hindistancevizi yağının yağ asitleri özellikle beyin için çok faydalı. Her türlü tereyağı ve zeytinyağı yerine yemeklerde, keklerde kullanılabiliyor. Yanma derecesi yüksek bir yağ. Yemek dışında krem yapımında, saç ve cilt bakımında, makyaj temizlemede de kullanabilirsiniz. Bu yağı da Mira’nın yağlarından sipariş ediyorum bize taze sıkıp gönderiyor. Bir de nerolinn’den alabilirsiniz. Aktarlarda da organik soğuk sıkım hindistancevizi yağı bulunuyor.

Zerdeçal: İçerdiğin yüksek antioksidan ve vitamin özelliği ile baharatların kralı olarak geçiyor. 2 yaşından sonra vermeye başlıyorum. Genelde toz tarçın, toz zencefil ve toz zerdeçalı eşit miktarda bala karıştırıp kahvaltıda ekşi mayalı tam buğday ekmeklerimize karışım olarak sürüyoruz. Zerdeçal ve çörek otu tohumu yağını araştırırsanız o kadar fazla hastalığa iyi geliyor ki, tek bir ölüme çare değil deniyor ;) 
Tarçın aromalı codliver oil büyüklere, çocuklarınki çıkolata aromalı

Fermente morina karaciğer balık yağı/ Krill yağı: Fermente balık yağını (codliver) özellikle endüstriyel balık yağları yerine, geleneksel fermentasyon yöntemiyle üretildiği için tercih ediyorum. Aldığım marka Greenpasture. Türkiye’de olmadığı için yurtdışından sipariş veriyorum. www.codliveroilshop.com’dan alıyorum. Codliver oil içinde A ve D vitaminleri fermentasyonla doğal miktarlarını koruyorlar, kışın D-vitamini olarak bunu kullanıyorum. Krill yağı ise denizlerde beslenme zincirinde en alta bulunan, karidese benzer kabuklu canlılardan elde edilen çok yüksek antioksidan özelliğine sahip bir yağ. Krill yağı civa açısından daha temiz bir kaynaktan olduğu ve içeriğinde DNA hasarına karşı koruyan astaksantin bulunduğu için balık yağı ile dönüşümlü kullandığım bir ürün.

D-vitamini damlası:
Son 7 senedir iki kızımı büyütürken fermente balık yağı verdiğim için hiç kullanmadım ve her gün dışarıya çıkmaya çalıştık. Doğal tereyağ, yumurta, süt ürünleri ve balık yağından almaya çalışıyoruz. Ancak kızlar okula başlayınca hastalıklar arttı. Doktorların önerilerine kulak vererek ben de bu sene d-vitamini vererek uygulamaya başladım. Piyasadaki d-vitaminleri içinde vücudumuza zararlıolabilecek katkı maddesi olduğu için yurt dışından yağda çözünmüş D-Drops markasını aldım. Diğer yandan D-vitamininin içeriğindeki katkı maddesinin şişenin tamamının içilmesi durumunda bile zehirleyici miktara ulaşmayacağına dair yazılar da mevcut. Gerçekten bu kış d-vitamini damlası kullanarak gribal hastalıklara karşı bağışıklıklarının arttığını gözlemledim.



Nerolinn Immunity Balm: Bu sene keşfettiğim ve kızlarımda denediğim bu karışımı Nerolinn’den Kimyager meslektaşım Emine Koçer hazırlıyor. Eski aktarlar görmüşsünüzdür genelde bu tip faydalı karışımları yaparlar. Emine hanım’ın yaptığı bu doğal ve organik karışımda ise yok yok. Tek başına bağışıklık için ne yesem derseniz hızlı yaşayanlar için oldukça ideal bir karışım. Hem macun, hem de çay gibi tüketilebilir. Üst solunum yolu enfeksiyonlarında ve mide ile ilgili problemlerde etkili oluyor. Siparişimi 0212 284 83 72 no'lu Nerolin telefonundan veriyorum.
 

İçeriği: Ekolojik çiçek balı, kestane balı, keçiboynuzu pekmezi, ekinezya, anason, rezene, kuşburnu, kişniş, kakuli, portakal kabuğu, limon kabuğu, elma, ıhlamur, tarçın, zerdeçal, zencefil, havlıcan, yenibahar, dereotu, lavanta, papatya, gül, hatmi çiçeği, kekik, nane, aynısafa, adaçayı.

Kullanımı
: Öksürük ve balgamın yoğunluğuna göre günde 3 defa tüketilebilir.
2 ile 5 yaş arası yarım çay kaşığı,
5 yaş ve 8 yaş bir çay kaşığı,
8 yaş ve üzeri bir tatlı kaşığı yeterli miktar,
Yetişkinlerde bir yemek kaşığı kadar tüketilebilir. Direk yenildiği gibi aynı zamanda sıcak suda çözerek çay formatında içirebilirsiniz. 1 yaşındaki kızıma sabahları çay kaşığı ucuyla 1 parmak suda çözüp, 2-3 çay kaşığı içiriyorum.


Nerolinn Herbal mix damla: Bu antibakteriyel ve antiviral bitkisel damlayı sinüzit, orta kulak iltihabı ve ateşte nasıl kullandığımızı Evdeki acil yardım kitimiz blogumda anlatmıştım. İçeriğinde sadece antibiyotik etkili bitkisel yağlar bulunuyor. 3 aylık kızımda da kulaktan 1’er damla vererek öksürüğe karşı başarıyla kullandım. Ne zaman boğazları şişse, nezle olsalar ağızlarına 2 damla damlatıyorum. Evdeki olmazsa olmazımız. Siparişimi 0212 284 83 72 no'lu Nerolin telefonundan veriyorum.



Nerolinn Cold mix öksürük ve soğuk algınlığı kremi: Bu kremin içeriğinde vücutta antioksidan etki gösteren çeşitli doğal ve bitkisel yağlar bulunuyor. Sağlığa zararlı petrol türevleri, sentetik kokular yok. Herbal mix damla ile birlikte kullanımını bu blogda anlatıyorum. Öksürük ve boğaz ağrısında göğüse, sırta ve ayak altına sürerek kullanıyoruz. 3 aylık bebeğimin öksürüğünde göğsüne ve ayak altına sürerek kullandım.

Su yosunu: Su yosunları balıkların yiyerek Omega-3 elde ettikleri çok önemli gıdalar arasında yer alıyor. Özellikle spirulina, chlorella, süper mavi-yeşil su yosunu (AFA)vücudu toksinler, ağır metallerden arındırırken bulabileceğiniz en yüksek protein, mineral ve vitamin oranlarını sunuyor. Beslenmemize sadece hastalık anında değil, hamilelik ve büyüme zamanlarında sabahları suyla birlikte karıştırarak ekliyoruz. Spirulina ve chlorella havuzlarda yetiştirilirken, bunlardan daha yüksek değerlere sahip süper mavi-yeşil su yosunu doğada kendisi yetiştiği için tercihimiz.

Sebze suyu:
Evde ne varsa sebze ve meyve suyunu sıkıp içiyoruz. Doğalanneyim instagram hesabımda resimli tariflerim var. Elma-havuç bazı üstüne maydanoz, dereotu, ısırgan otu, karalahana, brokoli, pancar, nar, limon, salatalık, kapya biber, kereviz sapı, zencefil karışımları yapıyoruz. Tatlı olmasını istersek meyve çeşitlerini artırıyoruz. Sebze suyu ile hastalık anında vücudun ihtiyacı olan doğal vitamin ve mineralleri vücudu yormadan direk kana geçecek şekilde hızlı bir şekilde alabiliyoruz. Özellikle karalahana ve zencefilli karışımlar hemen ateş düşürüyor bizde. Eğer lif istiyorsam o zaman cam blenderda meyve, sebze ve ot karışımlarını püre haline getirip, zerdeçal tozu ve chia tohumu ile birlikte içiriyorum. Sebze suyunun hastalıklara ve kiloya etkisiyle ilgili Cenk Kıral’ın "Juicing" kitabına bakabilirsiniz.

Bentonit kili:
Bentonit kili hakkında biraz araştırırsanız yüzlerce makale ve sayısız kitap bulabilirsiniz. Türkçe olarak da “Kil terapisi" adında bir kitap bulunuyor. Bentonit kilini hakkında bloglarımabakarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Evde diş macunu yapımında, ciltteki kaşıntılarda, saç maskesi olarak, sebze yıkama suyuna koyarak kullanıyoruz. Kusma, mide bulantısı ve ishallerde de etkili. Devamlı hasta olan çocukların bağışıklığını güçlendirmek ve toksinleri atmak için içeriden ve dışarıdan detoks olarak kullanılabiliyor.

Homeopatik ilaçlar (remediler):
7 sene önce onlinebir homeopati kursu almıştım. Öğrendiğim bilgileri evde yaşadığımız akut çocuk ve yetişkin hastalıklarında defalarca başarıyla kullandım. Özellikle yüksekateşi düşürmede çok etkili oluyor. Ayrıca bir homeopata da danışıyorum. Çocukların sırayla yaşadıkları gribal hastalıklarda, su çiçeği, 6. hastalık gibi hastalıklarda yukarıda anlattığım takviyelerle birlikte kullanıyorum. Bu şekilde şimdiye kadar akut hastalıklarda antibiyotik kullanmadan atlatabiliyoruz.


Not: Bu blogdaki paylaşılan takviyeler hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendiren öneri niteliğindedir. Hastalık anında tedavi için her zaman doktorunuzla iletişimde olun.

Başak Pirtini
***************************
El yapımı, organik ve yenebilir anne-bebek bakım ve pişik kremimi gördünüz mü? Detaylar burada:
http://dogalanneyim.blogspot.com.tr/2013/07/hindistancevizi-yagl-ve-bocek-kovucu.html?m=1

12 yorum:

  1. Ellerine saglik basakcim.cok faydalanabilecegimiz bir yazi olmus.

    YanıtlaSil
  2. D vitamini ni nasil getirttiniz acaba ogrenebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt disina giden kuzenim alip getirdi.

      Sil
    2. D vitamini hususunu bende çok araştırdım.. ve okuduklarımdan kaynaklı carlson d vitamini veya d drops kullanmaya karar verdim.. carlson d vit 1 yıl kullanabileceğimiz bir ürün olduğu için oyumuzu ondan yana kullandık.. erişimi de o kadar zor olmadı.. internete yazarsanız çok rahat temin edebileceğiniz kaynaklar da bulabilirsiniz.. bilginize..

      Sil
  3. Turkiyede D3 vitamini sprey olarak var artik eczanelerde bulabilirsiniz.Yalniz K2 vitamibni olmadan D3 vitamini bir ise yaramaz tek basina!
    Vitamin ve mineraller onemli butun vitaminlerin normal olmasi cok onemli. Ama vitaminlerden daha cok onemli olan ve bagisiklik sisteminin en onemli girdisi PROBIOTIKlerdir. Ya ilac formunda yada SAUERKRAUT yapip duzenli almak cok onemli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tursuyu K2 icin hayatimiza sokmamiz da cok onemli. Soyadan yapilan nattoda da var. Bir sure menak2 olarak almistim hamilelikte dis curukleri icin. Dogal yiyeceklerden almak cok daha onemli. Probiyotik olarak biz evde ev yogurdu ve ev kefirini cig sutten kaynatmadan mayalayarak tuketiyoruz.

      Sil
  4. Super mavi yesil su yosununu almak isteyenler bana soruyor buraya bilgilerini ekliyorum:

    Henüz Türkçe kaynak yok hakkında. Uygun bir vaktimde blogumda oluşturmayı düşünüyorum.

    Spirulina ve chlorella havuzlarda yetisen yosun türleri. New Earth Mavi yesil algae ise cok daha ustun. Doğada Kalamath Gölü'nden toplanan yabani bir tür linki ve satinalma bilgisi asagida:

    Super blue green algae (AFA)
    blue green algae: Essentials 12 oz 125USD (radyasyon, toksin detoksu, bir suru essential vitamine, minerals, aminoacids ve omega3 var. Su yosununa baslamak icin süper cunku icinde mide icin digestive enzim ve barsak icin probiyotik var. Cocuklara da uygun toz halinde bayagi 3-4 ay gider) smoothie yapinca karistiriyorsunuz

    https://www.teamnewearth.com/2193514/ProductDetail?item=21585

    (Alirken bir id soruyorlar.
    Benim I.D. number: 2193514 )
    Türkiye'de satılmıyor. Faks ya da telefonla siparis veriliyor Kanada'dan.
    Tel: 001 541 882 54 06
    Fax: 001 541 884 18 69

    Order form: www.teamnewearth.com - resources- fax order

    Kargo Türkiye'ye gelirken her gıda takviyesi gibi gumruge takiliyor. 50-75 USD üstüne Vergi vermek ve doktor recetesi gerekiyor. En iyisi yurtdisindan gelen birinin adresine siparis vermek. Almasi zor ama dunyanin en guclu yiyecegi olarak geciyor. Hucresel bazda iyilestiriyor deniyor. Biz 2 senedir çocuklarla birlikte günlük suyla içiyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Harika bir yazı olmuş teşekkürler.homeopatik ilaçlardan kullanırken Nerolin damlayı da kullanabilir miyim?kızım gribal enfeksiyon geçiriyor.ateşi4gün sürdü sitenizden çok faydalandım.şu an çok öksüryor ve sanırım halsiz.çok mızmız 2yaşında olucak.ikisini aynı anda kullana bilir miyim?dr im homeopatik ilaç verdi ama Nerolin antibiyotiği bilmiyor o yüzden şuanda nerolini kullanmıyorum .şimdiden teşekkürler .zor günler geçiriyoruz.ilk defa bu kadar hasta oldu.genelde sizin yöntemlerle başlamadan bitiyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanim sogan sarimsakli bitkisel cayi yapin ihlamur ve elma kabugu ile. Nerolinn ile homeopatiyi karistirmiyorum. Homeopati tek basina sebze suyu ve bitki cayi ile etkili oluyor. Nerolin de tek basina yeterli oluyor. Hastalanarak buyuyorlar. Gecmis olsun.

      Sil
    2. Çok teşekkürler.çayı içiyor yazdığınız günden beri😊 Daha iyi bugün.ama balgamlı öksürük kaldı.sanırım neroline geçiş yapıcam yarından itibaren.sevgiler

      Sil
    3. Cok sevindim. Zencefil ve zerdecal balgami da attirir. Gecmis olsun :)

      Sil
  6. Bilgilendirici yazı için teşekkürler,emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil